Voorwaarden om een Google Ad Grants account te krijgen

Voorwaarden om een Google Ad Grants account te krijgen

Een Google Ad Grants account krijgen biedt veel voordelen voor je organisatie. Je kunt van het een op het andere moment 10,000 dollar per maand spenderen op het Google AdWords zoeknetwerk. Dit is een prachtige kans om je non-profit op de kaart te zetten of bijvoorbeeld meer donateurs te werven.

Waar moet je organisatie aan voldoen om een dergelijke Google beurs te krijgen?

Voorwaarde 1:  Registratie bij TechSoup Nederland

Techsoup Global is een wereldwijd actieve organisatie waarbij je je organisatie aanmeldt. Deze organisatie dient als een soort keuring tussen je organisatie en Google. Als Techsoup je valideert als een non-profit organisatie, weet Google dat het goed zit. Ze zien Techsoup als een hele betrouwbare uitsmijter.

Je maakt bij Techsoup allereerst een gebruikersprofiel aan. Dan vul je de gegevens van je organisatie in. Het duurt even voordat je daadwerkelijk bij Techsoup geregistreerd staat als non-profit, maar dan heb je ook wat! Naast Google zijn allerlei andere grote bedrijven aangesloten bij Techsoup. Dit zijn bijvoorbeeld:

  • Adobe
  • Microsoft
  • Symantec
  • Cisco

Je kunt je voorstellen dat een aanmelding dus veel bijkomend voordeel heeft.

Voorwaarde 2: Organisatiegroepen

Je organisatie moet natuurlijk wel een non-profit zijn. De groepen die hieronder vallen volgens Google zijn:

  • ANBI’s (Algemeen Nut Beogende Instellingen)
  • SBBI’s (Sociaal Belang Behartigende Instellingen)
  • Stichtingen
  • Verenigingen
  • Kerkgenootschappen en hun zelfstandige onderdelen

Kun je beide voorwaarden afvinken en maak je nog geen gebruik van Google Ad Grants? Vraag dan direct een account aan via Google Ad Grants.

Als je vragen hebt over het aanvragen, inrichten of optimaliseren van je Google Ad Grants account kun je altijd even bellen of een mailtje sturen naar online marketing bureau Offbeat Marketing. We helpen stichtingen graag.


Geplaatst

in

door

Tags: